Worst en warme chocomel voor kiezers instituutsraden

Om studenten en medewerkers te verleiden hun stem uit te brengen, worden op verschillende locaties van de HU worst en warme chocomel uitgedeeld.

Studenten en medewerkers kunnen stemmen op hun favoriete kandidaten van de instituutsraden. Die raden gaan per 1 februari van start en zijn ingesteld omdat op die datum de faculteiten en dus de faculteitsraden zijn afgeschaft.

Niet bij alle instituten zijn verkiezingen. Bij een deel ervan waren precies voldoende of juist te weinig kandidaten bij de student- of medewerkersgeleding zodat de gegadigden automatisch verkozen zijn. Maar bij veel raden is de verkiezingskaravaan losgebarsten.

De verkiezingen begonnen afgelopen maandag. Woensdagmiddag, twee dagen na de start, had 29 procent van de stemgerechtigde medewerkers een stem uitgebracht. Bij studenten bleef dit aantal steken op 6,4 procent. Er kan gestemd worden tot en met zondag 22 februari.

Zie ook www.verkiezingen.hu.nl.