Verkiezingen HU: foutje gemaakt, 24 uur extra om te stemmen

Foto: Femke van den Heuvel

Door een fout is de mogelijkheid om te stemmen op de medezeggenschapsraden van de HU een dag te vroeg beëindigd. Daarom is besloten de verkiezingen met 24 uur te verlengen, van dinsdag 22 mei 15.00 uur tot woensdag 23 mei 15.00 uur.

Dat meldt de Kiescommissie per mail aan medewerkers en studenten die zich kandidaat hebben gesteld. Afgelopen week kon er gestemd worden op de Hogeschoolraad (HSR) en een deel van de instituutsraden en (gemeenschappelijke) opleidingscommissies. In de communicatie naar studenten en medewerkers stond dat de verkiezingen duurden tot maandag 21 mei om 9.00 uur. Op dat moment is dan ook de mogelijkheid om te stemmen beëindigd. Maar in de officiële planning staat dat de stemperiode tot dinsdag 22 mei 9.00 uur duurt.

Campagne
Om deze fout goed te maken kan er vandaag vanaf 15.00 tot woensdag 15.00 uur gestemd worden op www.stemmen.hu.nl. ‘Dit betekent dat er opnieuw een mogelijkheid is om campagne te voeren en nog stemmen te winnen’, meldt de Kiescommissie.

De uitslag wordt volgens planning woensdag 23 mei om 16:30 in het Proeflokaal (Padualaan 99) bekend gemaakt.