Columns

Van de redactie: best gelezen in dit schooljaar

In de rubriek ‘Van de redactie’ geven redacteuren wekelijks commentaar op een actuele gebeurtenis. Deze week: een terugblik op het schooljaar.

Het einde van het schooljaar is in zicht en dus is het tijd om de hoogte- en dieptepunten op een rij te zetten. We kijken terug naar veelgelezen berichten en veelbesproken onderwerpen op de site.

Eenderde van de zzp’ers verlaat de HU.
Het schooljaar begon met slecht nieuws: de hogeschool neemt afscheid van veel zzp’ers. Het heet ‘geen gelukkige gang van zaken’ maar: ‘we moeten ons natuurlijk aan de wet houden.’

Onderwijsvernieling?
Trajectum-columnist en Journalistiek-docent Remko van Broekhoven toont openlijk zijn twijfels over vernieuwingen in het onderwijsprogramma van zijn opleiding. Het leidt tot heel veel reacties (vooral op Facebook), zowel positief als negatief. En tot een discussie die nog niet definitief gestopt lijkt.

Nieuwe laptops en beamers
Alleen maar slecht nieuws? Nee hoor: de HU profileert zich met laptops en beamers die je als kroketten uit de muur kunt trekken. Dat wil iedereen wel even zien!

Bachelor Medische Hulpverlening
En als we toch in de goed-nieuws-sfeer zitten: de Bachelor Medische Hulpverlening worstelde jarenlang met het vinden van geschikte stageplaatsen. Een proef moet de problemen oplossen. De opluchting is groot bij de opleiding.

Ode aan de echte deskundige
Tot slot een constatering van een andere Trajectum-columnist, Reint Jan Renes: ‘Gebrek aan kennis weerhoudt mensen niet van een mening.’ En : Wat mij betreft luisteren we vaker naar mensen die er voor hebben doorgeleerd.’  De verzuchting kon op veel weerklank vinden.

En met deze stichtelijke woorden sluiten we onze terugblik op het schooljaar af.  Met als slotakkoord: wat was volgens jullie het hoogtepunt voor de HU dit jaar?

Laat je reactie hieronder achter. Voor wie nog aan het werk is: succes met de laatste loodjes. En voor de rest: alvast een prettige vakantie!