Utrecht uitgeroepen tot beste studentensportstad

Screenshot uit filmpje NSK turnen

Ruim 1200 studenten uit zestien verschillende studentensteden streden in de disciplines boulderen, podiumdans, indoor atletiek, tennis, turnen en roeien. Utrecht scoorde de meeste punten en haalde hiermee de eerste plaats.

Tijdens deze zes Nationale Studenten Kampioenschappen, georganiseerd door Stichting Studentensport Nederland, lokale studentensportverenigingen en hoofdsponsor SUSA flexibel studentenwerk, kunnen de sportende studenten punten halen voor de stad waarvoor ze uitkomen.

Nijmegen, Amsterdam en Utrecht gingen lange tijd gelijk op, maar de Utrechtse studenten namen de eerste plaats in na het roeien.

De sportverenigingen vaardigen elk jaar teams uit om aan het evenement deel te nemen. Na de uitreiking van de SUSA-cup sluit het sportseizoen vanwege de zomervakantie.