Student Vincent Brink beste huisbaas van Utrecht

Vincent Brink (midden) met zijn huurders

De 22-jarige student Vincent Brink is woensdag 13 juni verkozen tot Beste Huisbaas van Utrecht. Hij woont met vier vrienden samen in zijn huis.

Er wordt veel gemopperd over huisbazen en huisjesmelkers, maar er bestaan ook prettige verhuurders. Daarom organiseert VIDIUS Studentenunie elk jaar de Week van de Utrechtse Huisbaas. Vincent hanteert een eerlijke huurprijs en communiceert duidelijk over het contract en de huurrechten.

‘Daarnaast is hij een echte klusser en zet hij zich ieder jaar in voor het verbeteren van het huis’, meldt VIDIUS. Van de 400 euro die de verhuurder aan prijzengeld ontvangt, wordt een loungeset aangeschaft voor op het terras. De goede huisbazen dienen als voorbeeld voor de huisjesmelkers.