Stemmen aan de Padualaan 99 in De Uithof

Stemmers druppelen binnen, deze ochtend aan het stembureau aan de HU-locatie Padualaan 99. ‘Kan ik hier stemmen’, vroeg een van de passanten.

Het stemlokaal is gevestigd in het vergadercentrum op de begane grond van het zojuist verbouwde en heropende gebouw. Om de nieuwe vloerbedekking niet te veel te laten lijden, zijn er platen op de vloer neergelegd.

In De Uithof staat nog een stembureau: in het Van Unnikgebouw van de Universiteit Utrecht aan de Heidelberglaan 2. Stemmen kan tot vanavond 21.00 uur.

UPDATE

635 stemmers
Er waren geen lange rijen bij stembureau 105 aan de Padualaan 99. Gemiddeld meldden zich zo’n 70 tot 80 stemmers per uur. ‘Tijdens de pauze tussen de middag piekte het met zo’n 120 stemmers per uur’, zegt Rob Hekkers, voorzitter van het stembureau. Om 16.00 uur staat de teller op 635 stemmers. Opvallend was dat er tientallen studenten van buiten Utrecht tevergeefs aanklopten. Zij beschikten niet over een stempas die van tevoren aangevraagd had moeten worden om in een andere stad een stem uit te mogen brengen.