Nieuwbouw HU komt aan de Heidelberglaan

De nieuwbouw van de HU komt niet aan de Padualaan, zoals eerder de bedoeling was, maar op de hoek Heidelberglaan/Bolognalaan (foto) in De Uithof.

Dat meldt de hogeschool in een bericht op Sharepoint (inloggen). Het college van bestuur had lange tijd een oogje op het parkeerterrein aan de Padualaan (tegenover de faculteit Educatie), maar ziet hiervan af. Het nieuwe gebouw verrijst op het huidige parkeerterrein aan de Heidelberglaan: aan de voet van studentencomplex De Bisschoppen en tussen het Bestuursgebouw van de Universiteit Utrecht en de in aanbouw zijnde studentenflat Johanna.

Volgens het bericht is de locatie Heidelberglaan ‘meer passend bij de behoefte van de HU dan de eerdere optie aan de Padualaan’. De hogeschool moet nu plannen maken voor de koop van de grond van de Universiteit Utrecht, de eigenaar van het terrein. Het gebouw biedt vanaf 2017 onderdak aan de faculteit Economie en Management, de faculteit Communicatie en Journalistiek, het Instituut ICT en enkele diensten.

Meer informatie over de huisvestingsplannen hier (inloggen).