Locatie Heidelberglaan 7 wordt flink vertimmerd

Foto: Kees Rutten

De HU-locatie Heidelberglaan 7 heeft tot de zomerperiode te maken met behoorlijke verbouwingen. Er komen nieuwe werkplekken voor studenten, medewerkersruimten krijgen glazen wanden en een instituutsplein gaat verhuizen.

Deze week is begonnen met het zagen, boren, timmeren en aanleggen van kabels voor het nieuwe instituutsplein van het Instituut voor Verpleegkundige Studies. Het plein op de tweede verdieping verhuist een stukje verderop naar ruimte 2.079. Daarmee moet de overlast door het gebruik van een collegezaal tot het verleden behoren. Ook wordt de ruimte groter en grenst het aan het plein van het Institute fot Life Sciences & Chemistry (ILC) .

Decanen
De entresol op de eerste verdieping wordt omgebouwd tot studieplekken. Er komen grote tafels met een stroomvoorziening. De bestaande studentenwerkplekken krijgen uitbreiding tot vijftien plekken met pc en vijftien zonder. Voor de decanen komen er nieuwe werkruimten (met daglicht) waarna er ombouw plaatsvindt naar studieplekken voor studenten.

De ruimten waar medewerkers van de verschillende instituten veelal zitten te werken, krijgen wanden en deuren. De plekken zijn niet meer beschikbaar als studieplek voor studenten. Op die manier komt er een definitieve scheiding tussen studieplekken voor studenten en werkruimtes voor medewerkers.

Klachten
Locatie Heidelberglaan 7 is enkele jaren geleden fors verbouwd waarna in september 2015 de instituten van de Faculteit Gezondheidszorg en het ILC er hun intrek in namen. Snel na de opening regende het klachten. Het was er rumoerig, met te veel inkijk en de ventilatie was niet op orde. De gezamenlijke flexwerkplekken voor studenten en docenten waren velen een gruwel.

Na onderzoek is besloten aanpassingen aan te brengen. In de afgelopen tijd is de hinderlijke akoestiek aangepakt, is folie geplakt op al te transparante ruimtes en is de ventilatie aangepast. Ook is de sfeer door ander meubilair en planten verbeterd.