Irene van der Spoel beste honoursstudent van de HU

Foto: Maaike Gunsing

Irene van der Spoel, vierdejaars lerarenopleiding Engels en Biologie, is verkozen tot Beste Honoursstudent van de HU. Dat gebeurde gisteren tijdens het eerste HU-brede Honoursfestival aan de Padualaan 101.

Van der Spoel (rechts op de foto) houdt zich veel bezig met de integratie van ICT in het onderwijs. Zij deed daar uitgebreid onderzoek naar en doet hierover verslag op haar blog www.todaysTeachingtools.com. Daarbij heeft zij een passie voor haar vak, haar leerlingen en het onderwijs en een uitstekende performance, motiveert de jury onder voorzitterschap van Honoursregisseur Annelies Riteco (links).

Het is de eerste keer dat het HU-breed Honoursfestival werd georganiseerd. Voorheen was het een festival van de Faculteit Maatschappij en Recht. De organisatie was in handen van het Instituut voor Arbeid en Organisatie. Vanuit opleidingen van de zes voormalige faculteiten zijn veertien honoursstudenten genomineerd. Een belangrijk criterium was dat zij flinke impact moesten hebben op de beroepspraktijk en samenleving.

Sterren
Studenten kunnen diverse honourstrajecten volgen bovenop de studie. Daarmee zijn sterren te verdienen. Met vijf sterren komen studenten in aanmerking om af te studeren met het predicaat ‘with honours’. Irene van der Spoel verdiende vijf honourssterren in dit studiejaar, waarvan twee voor vakmanschap, twee voor innovatie en één voor gedrevenheid.