HU-verkiezingsdebat afgelast vanwege te weinig deelnemers

Foto: Femke van den Heuvel

Het lagerhuisdebat over de HU-verkiezingen dat vanavond zou plaatsvinden, gaat niet door. De organisatoren vonden te weinig deelnemers bereid om aan het programma deel te nemen.

Dat meldt Sylvia den Herder, medeorganisator van het debat en projectleider van de verkiezingen. Het was de bedoeling dat zo’n twintig kandidaten van medezeggenschapsraden zich vanaf 18.00 uur tijdens het debat zouden presenteren en de degens met elkaar kruisen over actuele stellingen.

Veel kandidaten die meedingen naar een plek in medezeggenschapsraden konden vanavond niet aanwezig zijn. ‘Vanwege excursies, tentamens en wellicht speelt het mooie weer ook mee’, legt Den Herder uit. Wel organiseren verschillende instituten activiteiten vanwege de verkiezingen.

Deze week kunnen studenten en medewerkers een stem uitbrengen voor de Hogeschoolraad (HSR), Dienstenraad (personeel HU Diensten) en een aantal instituutsraden en (gemeenschappelijke) opleidingscommissies. Bij andere raden en commissies zijn evenveel of minder kandidaten dan het aantal beschikbare plaatsen, waardoor zij automatisch verkozen zijn.

Meer in formatie: www.verkiezingen.hu.nl.