HU neemt afscheid van overleden directeur Wim Kuus

Medewerkers, studenten en anderen namen tijdens een herdenkingsbijeenkomst woensdagmiddag 13 juni in een lokaal van de HU afscheid van de onlangs overleden Wim Kuus, tot voor kort directeur Bedrijfsvoering.

Collegelid Anton Franken memoreerde dat Wim bijna dertig jaar geleden kwam te werken als docent wiskunde op de toenmalige laboratoriumschool, een van de voorlopers van de HU. Hij is nooit meer weggegaan. Hij bekleedde functies als opleidingscoördinator Chemie, directeur Servicebureau, directeur Studentzaken, directeur Bedrijfsvoering en programmadirecteur Herhuisvesting. ‘Hij zette zich al die jaren met ziel en zaligheid in voor de HU’, zei Franken in zijn speech.

Oud-student Bart Verweij zei dat Wim Kuus altijd in was voor een lolletje en roemde zijn aandacht voor de mens en zijn passie voor studenten. Ook alumnus Vincent de Bijl sprak over zijn kenmerkende bulderende lach. Wim was zo’n beetje vader voor alle studenten die hij tegenkwam: van studentbestuurders en medezeggenschappers tot topsportende studenten.

Tijdens een teambijeenkomst met het college van bestuur en directeuren in oktober vorig jaar vertelde Wim aan Wichert Duyvendak, directeur van de Dienst Onderwijs, Onderzoek & Studentzaken, dat het niet zo goed ging met zijn gezondheid. Kort daarna stopte hij voorlopig als directeur Bedrijfsvoering. Want zo’n baan kun je niet half doen, zeker Wim niet, zei Duyvendak. ‘Wim was altijd als een constante factor aanwezig, als één van de stevige pijlers waarop de hogeschool kon rusten.’

De familie heeft in besloten kring afscheid genomen van Wim Kuus.