Het Utrechts Studentendictee: doe jij ook mee?

Op donderdag 3 mei 2018 leest tv-maker Joris Linssen het Utrechts Studentendictee voor in de aula van het Academiegebouw. Studenten van hogeschool en universiteit kunnen zich nu aanmelden voor dit jaarlijkse evenement. De winnaar ontvangt een cheque van 500 euro.

Het dictee is een initiatief van taleninstituut Babel in samenwerking met DUB en Trajectum en vindt voor het vijfde jaar op rij plaats. Het begint om 19.00 uur in de aula van het Academiegebouw.

Net als afgelopen jaren doet er ook een groep prominenten mee aan het dictee. Zij strijden voor de eer. De best scorende student – buiten de prominenten om – krijgt de Studententaalprijs 2018, een cheque van 500 euro. Vorig jaar was dat Catharina de Viet, bachelorstudent Kunstgeschiedenis en Rechten. Ze maakte slechts 15 fouten, minder nog dan prominent taalkundige Sterre Leufkens met 17 fouten.

Het dictee wordt dit jaar voorgelezen door zanger en tv-maker Joris Linssen. Hij is vooral bekend van het tv-programma Hello Goodbye, maar ook van zijn band Caramba. Joris studeerde in Utrecht en woont er nog steeds.

Aanmelden
Je kunt je nu aanmelden via de website van Babel: inschrijven voor het dictee. Deelname is gratis.