Directeur Ramses de Groot vertrekt bij de HU Amersfoort

Archieffoto Kees Rutten

Directeur Ramses de Groot van de HU Amersfoort vertrekt voor zeker twee jaar naar de Economic Board Utrecht (EBU). Projectleider Marnix van den Berg neemt zijn taken bij de HUA waar.

De Groot wordt per 1 juli 2017 voor twee jaar gedetacheerd als domeinmanager Human Capital Agenda bij de EBU. Hij neemt het stokje over van Inge Schwartz, die de functie namens ROC Midden Nederland vervulde. Hij gaat zich bezighouden met de aansluiting van onderwijs en arbeidsmarkt voor de EBU-domeinen Groen, Gezond en Slim.

Van den Berg werkt sinds februari 2017 als senior projectleider en is betrokken bij de oprichting van de Associate Degree Academy die aan de HUA van start moet gaan. Eerder was hij directeur Bedrijfsvoering bij de Faculteit Natuur & Techniek en directeur van de Dienst Studentzaken van de HU.

Aanspreekpunt
Ramses de Groot is sinds 2008 directeur van de Amersfoortse vestiging van de HU. Hij blijft directeur van Interval Services, het payrollbedrijf van de HU. Van den Berg wordt ‘aanspreekpunt’ voor de HUA, zo meldt de HU. Onbekend is of de directeursfunctie in Amersfoort opnieuw ingevuld gaat worden.

De EBU wil de economische en duurzame ontwikkeling in de regio Utrecht stimuleren. Partners zijn naast de HU onder andere Universiteit Utrecht, UMC Utrecht, ROC Midden Nederland, gemeente Utrecht, provincie Utrecht en een aantal buurtgemeentes.