College van bestuur verhuist naar Padualaan 99

Foto: Femke van den Heuvel

Het college van bestuur van de HU verhuist maandag 17 juli van Padualaan 97 naar de buren op nummer 99. Ook de diensten op locatie Oudenoord gaan verkassen: voor 31 december 2017 krijgen zij een plek in een van de gebouwen in De Uithof.

Het college van bestuur verruilde locatie Oudenoord 330 in de zomer van 2014 voor een tijdelijke plek op de derde verdieping van de Padualaan 97. Het college wilde daarmee fysiek dichter op het onderwijs en onderzoek zitten en zo beter bereikbaar zijn voor studenten en medewerkers.

Maandag nemen het college en de Bestuursdienst hun intrek op de derde verdieping van de Padualaan 99. Dit vormt de definitieve huisvesting van college en Bestuursdienst. Goed bereikbaar, centraal gelegen, met mogelijkheden voor flexibel werken en met het vergadercentrum op de benedenverdieping van het gebouw.

Meerdere verhuizingen
Het komend half jaar komen er nog meer verhuizingen. De locatie Oudenoord 330/340/370 aan de rand van het Utrechtse centrum wordt eind december van dit jaar overgedragen aan de nieuwe eigenaar. De diensten die er nu nog zitten, verhuizen in de tweede helft van 2017 naar een nieuwe plek in De Uithof.

Het voorlopig huisvestingsplaatje ziet er als volgt uit: de diensten Informatiemanagement & ICT, de afdeling Finance van Human Resources (HR) en Onderwijs, Onderzoek & Studentzaken komen in Padualaan 97. De dienst Business Control en de Bestuursdienst schuiven aan op Padualaan 99. De diensten Marketing & Communicatie, Bedrijfsvoering en de rest van HR nemen hun intrek in Padualaan 101.

Hoogste punt nieuwbouw
Zoals eerder gemeld bereikt de nieuwbouw van de HU (Heidelberglaan 15) naar verwachting in september het hoogste punt. Volgens de planning kunnen de instituten van de voormalige Faculteit Economie en Management en de instituten Media, Communicatie en ICT begin 2018 naar het zeven verdiepingen tellende gebouw.

Hiermee moet de herhuisvestingsoperatie van de hogeschool zijn afgerond. De activiteiten van de HU zijn dan geconcentreerd in De Uithof (met uitzondering van cursuscentrum Domstad aan de Koningsbergerstraat) en aan de locatie van de HU in Amersfoort. Door deze concentratie, in combinatie met flexibel werken en studeren, worden er substantieel minder vierkante meters gebruikt. Daardoor komt er meer geld beschikbaar voor onderwijs en onderzoek, is de gedachte.