Zo ziet de nieuwbouw van de HU eruit

De nieuwbouw van de HU bestaat uit acht verdiepingen, is terrasvormig en licht van kleur. Dat is te zien op de schetsen die woensdagmiddag 3 juni worden gepresenteerd aan de toekomstige gebruikers.

Architectenbureau VenhoevenCS Architekten uit Amsterdam toont de voorlopige schetsen van het nieuwe pand van de HU. Dat wordt gebouwd op het huidige parkeerterrein tussen Heidelberglaan, Bolognalaan en Cambridgelaan. Het gebouw telt 20.000 vierkante meter en biedt straks huisvesting aan de faculteit Economie en Management (FEM), de faculteit Communicatie en Journalistiek en het Instituut ICT.

Clustercafé
In het pand komt verder een clustercafé en een horeca to go-concept, zijn er vergaderruimtes en een seats2meet-faciliteit. Volgens planning zal de nieuwbouw medio 2017 in gebruik worden genomen. De bijeenkomst is van 15.00 tot 16.30 uur in collegezaal 1B1 op de huidige FEM. Aanmelden is niet nodig.

Meer informatie over de huisvestingsplannen hier.