Werving nieuwe raadsleden van start

Bij de Hogeschoolraad (HSR) komen binnenkort twee studentzetels vacant. Ook bij dertien instituten zoeken ze studenten en/of medewerkers voor de instituutsraden. Kandidaten kunnen zich melden van 22 mei tot en met 1 juni.

Dat blijkt uit een voorlopig overzicht dat de Kiescommissie van de HU online heeft gezet. Als er zich meer gegadigden aandienen dan er zetels te verdelen zijn, komen daarvoor verkiezingen.

Bij het personeel in de HSR komen geen plekken vrij. Dat geldt ook voor de studentgeleding en personeelsgeleding van de overige negen instituutsraden.

In totaal worden 28 zetels ververst; 17 studentplekken en elf personeelszetels. De nieuwe leden treden per 1 september 2017 aan en de zittingstermijn duurt tot september 2018. De werving van nieuwe medezeggenschappers is nodig omdat er vacatures zijn ontstaan: studenten zijn bijvoorbeeld afgestudeerd en medewerkers stoppen met raadswerk. (Datum aanmeldperiode en aantal vacante zetels in dit bericht is aangepast).