Wel of geen vlees, that’s the question

De Green Office van de HU organiseerde tijdens het Foodnote Festival deze week op het Science Park een debat tussen een veganist, een vegetariër en een vleeseter.

Het handjevol studenten dat het debat bijwoonde was ervan overtuigd dat het anders moet, voor de toekomst van de aarde. Geen vlees eten kan daaraan een goede bijdrage leveren, was de overtuiging. Of de hogeschool en universiteit hier ook een rol in moeten spelen, daarover waren de meningen verdeeld. Geen vlees in de kantine zou volgens een aantal al een goed signaal zijn.

Vanwege het slechte weer wordt het festival matig bezocht. De cateraar heeft zich hierdoor teruggetrokken. Het debat dat oorspronkelijk buiten was gepland, vond vanwege de storm in het Educatorium plaats.