Vind je HU-liefde via ‘Hey jij daar’

Na het succes van ‘Gespot in de UU UB’ heeft de Hogeschool Utrecht nu ook een Facebookpagina waar HU’ers contact kunnen zoeken met leuke mede-studenten die ze zagen lopen. De pagina is sinds dinsdag live en de eerste oproep is al gedaan.

Hey jij daar’ is opgezet door Mieke Verhagen, Sabrina van Arnhem, Demi van Schupp, Meral Ermagan voor het vak ‘5001 likes’ van de opleiding eventmanagement. De tweedejaars moeten op een slimme manier heel veel likes verzamelen en met deze pagina gaat dat supergoed.

Succesfactor
Mieke: ‘We hoopten op vijftig likes per dag, maar het gaat veel sneller. Logisch ook, want je bent toch benieuwd of er nog liefdes ontstaan en zou het ook niet willen missen als het over jou of een van je klasgenoten gaat.’

Studenten en medewerkers die een HU’er hebben gezien die ze graag beter zouden willen leren kennen, kunnen een bericht sturen naar de pagina en dat bericht wordt dan anoniem geplaatst. Zodra de persoon in kwestie is gevonden, kan er contact gelegd worden.

Eerste oproepje
Op de Facebookpagina wordt nu gezocht naar een jongen met donker stekelhaar, bruin-gouden ogen, brede schouders en een oogverblinde glimlach. Als je jezelf in deze oproep herkent, kan je hier reageren.

Als ‘Hey jij daar’ een succes wordt, stoppen de studenten aan het eind van het blok niet met de pagina. Mieke: ‘Het kost nu even wat tijd om te zorgen dat iedereen weet dat we bestaan, maar straks kunnen we dit met weinig moeite draaiende houden.’