Vidius zoekt beste huisbaas van Utrecht

Betaal je een redelijke huur, is je huis netjes onderhouden en onderneemt je huisbaas actie wanneer je een defect meldt? Dan maakt jouw huisbaas kans om de ‘Beste Huisbaas van Utrecht’ te worden. En dat is ook leuk voor z’n huurders.

Studentenunie Vidius besloot drie weken geleden dat het tijd was om wat te doen aan al die negativiteit rondom huisbazen. Harm de Jong vertelt: ‘Twee derde van de Utrechtse studenten woont niet in een kamer van de woningstichting, maar in een huis van een particulier. Dat kan een ruimte zijn die ouders beschikbaar stellen aan hun kinderen of een woning die investeerders hebben gekocht om wat mee te verdienen. Deze mensen hebben meestal het beste met hun huurders voor, maar worden met de nek aangekeken na alle slechte verhalen over huisjesmelkers.’
Klusbudget
De unie besloot op zoek te gaan naar de beste huisbaas van Utrecht om hem haar eens in het zonnetje te zetten. Studenten hebben tot 8 juni de tijd om hun goede huisbaas aan te melden en op 11 juni wordt dan de beste van de Domstad gekozen. Een leuke opsteker voor de verhuurder, maar ook voor de huurders. De winnaar krijgt namelijk 800 euro klusbudget om zijn/haar huis nog mooier te maken.

De Jong: ‘We hopen dat het geld niet besteedt wordt aan een jacuzzi in de tuin of een bar in de keuken, maar aan iets duurzaams zoals isolatie van de muren of het fixen van een eeuwig lekkende kraan.’

Heb jij de meest fantastische, grappige, behulpzame, intelligente, technische of relaxte huisbaas van Utrecht? Laat dit dan op een creatieve manier (filmpje, fotoreportage, lofzang) zien en stuur jouw aanmelding naar bestehuisbaas@vidius.nl.