Utrechts studentenkoor staat op Sziget Festival Boedapest

DeKoor Close Harmony staat deze zomer op het Sziget Festival in Boedapest. De studenten zijn gevraagd om op vrijdag 12, zaterdag 13 en zondag 14 augustus op te treden op het ‘Classical & Jazz Stage’.

Sziget is één van de populairste festivals in Europa en wordt dit jaar gehouden van 10 tot en met 16 augustus. Het multiculturele evenement trok in 2015 meer dan 440.000 fans van over de hele wereld, heeft 50 podia en 200 programmaonderdelen. De koorleden van DeKoor kijken er erg uit naar het optreden, zo schrijven zij op hun website.

Eerder stond DeKoor op het podium met The Rolling Stones op Pinkpop 2014. Bij dit ene optreden is het niet gebleven, want drie weken later traden DeKoor en de Stones weer samen op tijdens het popfestival Rock Werchter in België.

Prijzen
Het (oud)studentenkoor heeft een cv opgebouwd waar de leden trots op zijn. Het koor trad op met verschillende artiesten (zoals Wende Snijders en Ruben Hein) en viel meerdere keren in de prijzen. Zo werd DeKoor drie keer wereldkampioen jazz bij de World Choir Games in China.