Studentenvereniging UMTC organiseert Paasdiner voor daklozen

De zestig daklozen rond de Voorstraat kunnen een vrolijk Pasen tegemoet zien. Studentenvereniging UMTC organiseert voor hen een buurtborrel om zo een groot Paasdiner te kunnen realiseren. ‘Het is ons opgevallen dat UMTC als mysterieus en gesloten wordt gezien’.

Om de hele buurt bij het evenement te betrekken zijn veel ondernemers bereid gevonden om hun steentje bij te dragen. “De straat bestaat uit een gevarieerde groep mensen die er wonen, werken of leven: ondernemers, daklozen, studenten en bewoners. Er is echter weinig verbinding tussen deze mensen. Wij als studenten van UMTC willen dat veranderen,” laat Vera van den Berg aan DUIC weten.

Onderling contact
Op de Voorstraat vind je UMTC op nummer 64. Het is leden daar opgevallen dat UMTC als mysterieus en gesloten wordt gezien. ‘Er is weinig contact met de rest van de straat en de rest van de straat lijkt onderling ook weinig onderling contact te hebben. Daarom willen we als vereniging iets doen voor de straat en haar bewoners en het onderlinge contact stimuleren.’

Dit wordt gedaan in de vorm van een feestelijk Paasdiner voor daklozen, thuislozen en studenten en een borrel voor ondernemers, bewoners en studenten van de Voorstraat.

Lees meer op DUIC.nl