Studentenflat in aanbouw zoekt meer bands

De eerste video over de bouw van studentenflat Johanna in De Uithof wordt muzikaal begeleid door Amber Arcades. Voor het vervolg worden andere studentenbands gezocht.

Drie weken geleden riep de Utrechtse videoproducer Roald van Stijn, alias Pyropix, Utrechtse muzikanten die studeren op om songs in te sturen. Hij gebruikt de muziek onder de filmpjes van de bouw van het nieuwe studentencomplex Johanna. Dit gebouw wordt het nieuwste studentencomplex van de SSH op de Uithof en biedt ruimte aan 655 studentenwoningen.

Op de oproep die DUIC plaatste, hebben twintig bands/muzikanten gereageerd. Niet alle muzikanten kwamen in aanmerking, want er waren bands waarvan de muzikanten niet meer studeren. Ook waren er volgens Van Stijn inzendingen die simpelweg niet bij de filmpjes pasten. Er zullen in totaal vijf filmpjes worden gemaakt, en dus vijf songs worden gebruikt.

Studerende muzikanten kunnen nog steeds hun songs insturen. 'Misschien komen er nog inzendingen binnen die nog beter passen dan de selectie die ik op dit moment heb', aldus Roald van Stijn.

• Meedoen? Mail je eigen song (nee, geen cover!) naar info@pyropix.nl.
  • Onder het eerste filmpje heeft Pyropix muziek van Amber Arcades gebruikt.
  • Om de bouw van het studentencomplex te volgen, kijk op de facebookpagina van Johanna.