Studenten geven seksleven een 7,1

De techniekstudent is een braverik, zeker als je hem vergelijkt met een ‘losbol’ van communicatie en journalistiek, dat blijkt uit het Grote Liefdesonderzoek dat Trajectum deed onder HU-studenten.

680 Studenten vulden de afgelopen maand een online enquête in over hun liefdes- en seksleven. Het onderzoek werd in samenwerking met het lectoraat Methodologie en Praktijkgericht Onderzoek verricht. Met de uitslagen van dit onderzoek kan een duidelijk beeld geschetst worden van het liefdesleven van HU-studenten.

Losbandig
Het idee dat studenten losbandige types zijn die met iedereen het bed induiken en geregeld bij de dokter zitten, omdat ze jeuk hebben op plekken waar de zon niet schijnt, kunnen we naar het rijk der fabelen verwijzen. Studenten zijn braver dan de gemiddelde Nederlander.

De gemiddelde HU-student is 21 jaar oud, heteroseksueel, doet het voor het eerst op z’n 17e  en heeft met drie mensen seks gehad. Uitwonenden hebben een beduidend beter seksleven dan mensen die bij hun ouders wonen, ze hebben meer sekspartners, onenightstands en vaker seks. De studenten zijn gelukkig met hun seksleven, ze geven het gemiddeld een 7,1.

De losbollen vs de Onervarenen
Opmerkelijk is dat er grote verschillen zijn tussen de faculteiten. Studenten van de faculteit Natuur & Techniek zijn onervaren. Ze hebben gemiddeld met een persoon de lakens gedeeld, het minste verkering en geven hun liefdesleven een 6,6. Studenten van de faculteit Communicatie en Journalistiek geven hun liefdesleven een 6,8, maar zijn het meest losbandig van alle faculteiten. De journalisten in spe hebben de meeste sekspartners, onenightstands en dromen veel minder van trouwen en kinderen krijgen.

Het hele onderzoek lees je in de nieuwe Trajectum.