Student Style

Student Style – Tamara van Elst

Door Maarten Nauw.

Uggs draag ik thuis als pantoffels.

Tamara van Elst

Naam: Tamara van Elst (22, eerstejaars optometrie (Ik liep lang rond met hoofdpijn. Toen heeft een optometrist me daarvan afgeholpen en raakte ik gefascineerd door het vak.)

Omschrijf je stijl? ‘Casual. Kleding moet vooral lekker zitten, ik ben er niet heel erg mee bezig. Ik let wel op brillen ja, haha. Ik geef complimentjes als iemand een leuke bril draagt. En anders hou ik wijselijk mijn mond. Verder draag ik vooral zwarte en rode kleding in de winter en witte in de zomer. Zoals je ziet: zo gauw de eerste zonnestralen doorbreken, draag ik veel wit. Kleding koop ik online bij Asos en H&M – ik vind de winkels niet chill, zo onoverzichtelijk – en tweedehands bij Episode en Kaufhaus in Utrecht. Ik lees de Elle en volg hun blog voor inspiratie.’
Wat vind je überlelijk? ‘Ik vind niet zo snel iets lelijk. Ik heb zelf ook veel stijlen gehad. Iets dat ik zelf niet zou dragen kan iemand anders wel mooi staan. Bij jongens vind ik van die laag zittende jeans waar zo'n foute boxer bovenuit komt wel een no go.

Muziek? ‘Thuis luister ik naar rustige soulmuziek. Spotify playlists als Morning Tea en 't Koffiehuis. Als ik met vriendinnen uitga, wil ik dansen. Bijvoorbeeld in de Havana. Of we gaan wat drinken bij De Kneus of 't Gras van de Buren.’
Laatste concert/feest? ‘Ik had kaartjes voor Chef's Special, maar daar kon ik niet heen en uiteindelijk cancelde de band zelf ook. Ik was wel naar Pleinvrees, tijdens het Amsterdam Dance Event. Ik had hoge verwachtingen omdat hun zomerfestival zo leuk was, maar het viel tegen. Het publiek was wel heel jong.
Film? The Notebook. Zo'n mooi verhaal. Ik heb de film nu zo'n vijf keer gezien en ik blijf het mooi vinden.’
Tv? ‘Ik kijk veel Netflix. Op dit moment Lie To Me. Over een bedrijf dat wordt ingehuurd om te achterhalen of mensen liegen of niet.
Politieke partij? ‘Ik heb vorige week niet gestemd. Ik had me niet ingelezen en ik wilde niet random kiezen, dat voelde niet fijn.’
Sport? ‘Sinds een jaar of vijf speel ik volleybal. Ik train één keer per week en speel competitie. Voor VOLO in Echteld, waar ik vroeger woonde.
App?
Etsy en Pinterest. Foto's over woninginrichting en recepten. Het nieuwste recept waar ik fan van ben is gehaktballen met tomatensaus, met in plaats van pasta courgetteslierten. Courgette in slierten gesneden met een kaasschaaf.

Hoe woon je? ‘In een studentenwoning in Utrecht met drie anderen. Ik heb zo'n zes keer gehospiteerd voordat ik hier terecht kwam.’
Bijbaan of alleen stufi? ‘Ik werk zaterdag en zondag bij Gamma. Ik meng verf en help klanten.
Geloof je? ‘Nee. Ik accepteer het wel. Met kerst was ik nog met de familie van mijn toenmalige vriend mee naar een kerkdienst.’

Welk cijfer geef je je leven nu? ‘7. Ik zou iets meer discipline willen hebben voor school.

Club of café? ‘Café.’
Vlees of vega? ‘Vlees.’
Blind of doof? ‘Doof.’
Onenightstand of relatie? ‘Hmm… relatie.’
Man of vrouw? ‘Man.’
Ochtendmens of nachtbraker? ‘Ochtendmens, daar heb ik wel wat moeite voor moeten doen.’
Hond of kat? ‘Hond. Ik heb een Franse bulldog, Tibo. Die woont bij mijn ouders.’
Facebook, Instagram of Tinder? ‘Instagram.’
Londen, Berlijn of Parijs? ‘Berlijn.’
Uggs of crocs? ‘Uggs. Die draag ik thuis als pantoffels.’

Wat wil je later worden? ‘Optometrist. In een goed aangeschreven oogkliniek of ziekenhuis. Ik zou graag een dubbele baan hebben. Een dag of twee in een kliniek en de andere dagen in een brillenwinkel. Of een eigen zaak. Een woonwinkel met m'n zus.

Meer Student Style