Student start ‘honden-deel-service’

Geen tijd om je hond uit te laten? Of juist veel zin om er met een viervoeter op uit te trekken? Dan biedt Hondjeuitlaten.nl uitkomst. Het is een initiatief van Lars Berends, student aan HU Amersfoort.

De ‘honden-deel-service’ is de volgende stam aan de loot van de deeleconomie. Na het gebruiken van particuliere auto’s via Snappcar en goedkoop huren van vakantieadresjes via Airbnb, kunnen hondenliefhebbers bij Hondjeuitlaten.nl terecht. Hondenbezitters kunnen hier in contact komen met mensen die graag met honden wandelen en andersom.

Gratis aanmelden
Hondenbezitters en wandelliefhebbers kunnen zich op de site gratis aanmelden en hun wensen zoals uitlaattijden kenbaar maken. De site brengt de twee met elkaar in contact. De vijfdejaars small business and retail management startte de onderneming tijdens de minor ‘Het project van je leven’. Over een jaar hoopt hij af te studeren.

Hij kwam op het idee omdat hij vaak studenten tegenkwam die thuis bij de ouders een hond hebben maar er geen op kamers mogen houden. Bovendien hebben studenten in tegenstelling tot veel fulltime werkenden meer mogelijkheden om honden overdag uit te laten. Ook dierengoeroe Martin Gaus en dierenwinkeleigenaren reageerden enthousiast, meldt hij.

Uitbreiden
Inmmiddels hebben tientallen geïnteresseerden uit Utrecht en de regio zich aangemeld. Als het concept blijkt te werken wil hij uitbreiden. ‘Uiteindelijk moet Hondjeuitlaten voor de Nederlandse hondenliefhebber worden, wat Snappcar en AirBnB voor autogebruikers en vakantieliefhebbers is ’, stelt hij in een persbericht.

Berends wil de ‘honden-deel-service’ gratis houden. ‘Het is niet de bedoeling om snel rijk te worden of er op korte termijn mijn brood mee te verdienen’, zegt hij desgevraagd. Mogelijk dat hij door het plaatsen van advertenties zijn kosten er uit kan halen. ‘Mijn ambitie is om Hondjeuitlaten eerst groot te maken en daarna kijk ik hoe ik er geld mee kan verdienen.’