Rob van Lambalgen stapt over naar Windesheim

Rob van Lambalgen, directeur van de faculteit Economie en Management (FEM), vertrekt naar Hogeschool Windesheim. Vanaf 1 juni is hij daar benoemd tot directeur van het domein Business, Media en Recht.

In een verklaring op Sharepoint (inloggen nodig) zegt Lambalgen: ‘Ik heb mijn hart verpand aan de hogeschoolwereld. In mijn rol als dean voor de FEM ben ik mij zeer bewust van het belang van een goed regionaal maatschappelijk en bedrijfsmatig netwerk. Daarnaast zoek ik ook naar een betere balans van werk en privé. Als Twentenaar biedt het Overijsselse Windesheim mij in mijn nieuwe rol daarom volop mogelijkheden. Ik ben er trots op dat ik met mijn team een verbeterslag heb kunnen maken voor de FEM op het vlak van onderwijskwaliteit, het kenniscentrum en de financiën.'

Voor zijn aanstelling aan de HU in 2012 werkte hij bij het Nederlands Instituut voor Kennisintensief Ondernemerschap van de Universiteit Twente en het VentureLab Twente, waar hij een programma opzette om duurzame hightech werkgelegenheid in Oost-Nederland te creëren. Daarvoor werkte hij in verschillende functies bij het Innovatieplatform Twente, Capgemini, B&A Groep en Gist-brocades/DSM. Hij studeerde aan de Hogeschool Leiden en daarna aan de Universiteit Leiden (biologie).