Pabo-studenten steunen 3FM Serious Request

Pabo-studenten hebben projectgroep ‘PABO4SR' opgericht om geld in te zamelen voor de 3FM Serious Request. Deze week verkopen de studenten lootjes in de kantine van de faculteit Educatie (FE). Voor een euro kan iedereen hun actie, en daarmee het goede doel, steunen.

Daniel Jongerius is de initiatiefnemer van het project. ‘Ik volg Serious Request al jaren en wou dit jaar ook iets voor het goede doel doen’, vertelt de pabo-student. De lootjes gaan hard. Het team is woensdagochtend begonnen en heeft rond 1 uur ’s middags al bijna honderd lootjes verkocht.

Flashmob
De pabo-studenten voeren ook flashmobs uit. ‘Tijdens onze werkweek hebben we een flashmob in Brugge gedaan. De volgende zal plaatsvinden in Hoog Catharijne’, verklapt Jongerius.

De lootjes zijn vandaag en morgen nog te koop in het FE-gebouw. Bekijk de Facebook van PABO4SR voor meer informatie.

3FM Serious Request
3FM Serious Request is sinds 2004 een jaarlijkse actie van radiozender 3FM. Drie dj’s zitten zes dagen lang in het Glazen Huis om geld in te zamelen voor het Rode Kruis. Dit jaar vragen ze aandacht voor meisjes en vrouwen, die tijdens oorlog en conflicten slachtoffer worden van seksueel geweld. Het Glazen Huis staat van 18 december tot en met 24 december 2014 in Haarlem.