Achtergrond

Opvallende Trajectum-verhalen: de Top 5

Wat zijn de opvallende verhalen van Trajectum in het afgelopen schooljaar? We maakten een kleine selectie, die de moeite waard is om terug te lezen.

Natuurlijk is het ondoenlijk om alle 1036 (!) Trajectum-artikelen van het afgelopen jaar nog eens terug te lezen. Wel keken we terug op de honderd meest gelezen artikelen en selecteerden een variatie aan invalshoeken. Zodat we niet alleen struikelen over bezuinigingsellende (zoals in de Top 10 van meest gelezen verhalen), maar ook de andere kanten van Trajectum, de HU en het studentenleven laten zien: met bijzondere acties, opvallende meningen en heftige huisbazen…

• Reconstructie op medium.com: van bezuinigingen tot onrust en onderbuikgevoelens. Toch nog één keer de bezuinigingsellende. Het verhaal stond ook in de Top 10 van meest gelezen artikelen, en terecht: zelden krijg je zo’n compleet en genuanceerd verhaal van binnenuit over een moeilijke bezuinigingsoperatie.
  • Serie: Heftige huisbazen Drie heftige verhalen laten tegelijkertijd zien dat de problemen met kamerverhuur voor Utrecht nog lang niet voorbij zijn – en biedt ook oplossingen.
  • Rubriek: Lessen voor docenten Waar het echt om gaat aan de HU: goed onderwijs. Daarom zijn we blij met de tips voor docenten, door Alard Joosten en Saskia van Laar. Op luchtige wijze raken ze de kern én staan ze open voor discussie.
  • Column: Ik stel me een nieuwe school voor  Je kunt wel klagen over bureaucratie en lastige huisvesting, maar veel interessanter is het om met een constructief voorstel te komen. Remko van Broekhoven waagde een poging en maakte heel wat los.
  • Interview: Maurits bemant een reddingsboot op Lesbos Omdat Maurits liet zien dat het studentenbestaan om meer draait dan leren alleen. En wereldproblemen kun je niet alleen oplossen – maar je kunt het wel proberen.

Na de zomervakantie zijn we er weer, met meer mooie verhalen!