Op de koffie bij KPMG en de gemeente

Veertig studenten van HU maken donderdag 5 maart kennis met Utrechtse bedrijven en overheidsinstellingen. Aansluitend volgt een Utrecht College Tour met de directievoorzitter van Rabobank Utrecht, Annemarie van den Berg.

De meeste HU’ers volgen een studie aan de faculteit Economie en Management en er zijn enkele aanmeldingen vanuit de faculteit Natuur en Techniek. Zo’n honderd studenten uit het Utrechtse mbo, hbo en wo met als studierichting ICT en economie nemen deel aan de tweede Businessday, georganiseerd door Talent Meets Top (TMT). Zij bezoeken bedrijven als Capgemini, KPMG en Rabobank Utrecht en overheidsinstellingen als de gemeente en provincie Utrecht.

Arbeidsmarkt
Door de Businessday wil TMT studenten laten ervaren wat bepaalde beroepen inhouden en welke mogelijkheden zij straks hebben op de arbeidsmarkt. Ook voor de werkgevers is het een kans om te zien wat de gemotiveerde student in huis heeft. Na de bedrijvenexcursie gaat de rest van het programma verder in de jaarbeurs met een plenaire terugkoppeling van de bedrijfsbezoeken, gevolgd door de Utrecht College Tour.

Foto: Jill Schouten.
Napraten over de eerste Businessday op 27 februari 2014