One-Stop-Shop weer genomineerd voor duurzaamheidsprijs

Het One-Stop-Shop Atelier waarin wordt gewerkt aan energie-neutrale en kostenneutrale woningrenovaties is weer genomineerd voor een prijs. Het project won vorig jaar de duurzaamheidsprijs van Netwerk Utrecht2040 en nu maakt het kans op de titel ‘het meest iconische duurzaamheidsproject uit het Nederlandse hoger onderwijs’.

Een jury bestaande uit onder andere Ed Nijpels, Prinses Irene van Oranje Nassau, Henk Hagoort en Ann DeMeulemeester zal zich buigen over de zes finalisten, waaronder dus de One-Stop-Shop.

SustainaBul
De prijs wordt uitgereikt tijdens de SustainaBul Experience op 29 mei. Tijdens deze dag wordt de meest duurzame Hogeschool gekozen, de HU won de Gouden SustainaBul de afgelopen twee jaar en maakt nu ook weer kans op de prijs.

De ranglijst van de SustainaBul is gebaseerd op een onafhankelijk onderzoek van studentennetwerk Morgen. Hoger onderwijsinstellingen worden beoordeeld op duurzaamheid binnen hun onderwijs, onderzoek en bedrijfsvoering. De ranglijst richt zich niet alleen op duurzaamheid, maar ook op transparantie hierover: instellingen moeten aan Morgen bewijzen dat zij duurzaam zijn.