Studievereniging kraakt opslagruimte

Studievereniging UVIS heeft enkele dagen een opslagruimte op de locatie Nijenoord 1 van de faculteit Natuur en Techniek gekraakt.

Stefan Postma, één van de krakers: ‘Met acht man gingen we donderdagavond naar de opslagruimtes van de facilitaire dienst in de kelder. Daar verhuisden we de spullen naar twee andere opslaghokken. De tafels en stoelen lieten we staan en zo hadden we een nieuwe projectruimte.’

Omdat het bestaande onderkomen van UVIS, de studievereniging voor studenten informatica, te krap is diende zij anderhalf jaar geleden bij de faculteitsdirectie een aanvraag in voor grotere huisvesting. Een reactie bleef tot op heden uit. Daarom besloten de studenten tot actie over te gaan.

Medewerkers van de facilitaire dienst toonden begrip voor de actie, zegt Postma. Op verzoek van hen brachten de studenten het opslaghok weer terug in de oorspronkelijke staat. Het bestuur van UVIS stuurt binnenkort een brief naar de directie waarin ze vraagt om een grotere ruimte.