Nieuwe cateraar neemt deel van de diensten over

Christian Slagter, manager services, in de keuken

Een nieuwe cateraar neemt een deel van de taken van Sodexo over. Het bedrijf Vitam verzorgt vanaf 1 januari de koffie en thee voor bijeenkomsten, lunches voor groepen en eten en drinken voor borrels. Dit geldt voor de locaties aan de Padualaan en Heidelberglaan 7.

Vitam kwam als beste uit de bus na een aanbestedingsprocedure. Het bedrijf uit Schijndel (Noord-Brabant) heeft veel aandacht voor duurzaamheid en gezonde producten. Daarnaast is gastvrijheid een belangrijke factor. Over enkele maanden wil het van medewerkers van de hogeschool horen wat zij van het assortiment vinden en wat zij nog missen.

De cateraar maakt gebruik van een keuken aan de Padualaan 99. Van daaruit worden de bestellingen voorlopig te voet met karretjes bezorgd. ‘Dat is een tijdelijk iets’, zegt Christian Slagter, manager services bij de dienst Bedrijfsvoering van de HU. ‘Straks rijden we onze producten met een overdekte bakfiets naar de verschillende gebouwen.’

Haverkoeken
De ‘banquetingmap’ (lijst met producten) vermeldt een uitgebreide lijst met eten en drinken, met gezonde alternatieven. Het ontbijt bijvoorbeeld wordt geleverd met croissants of gezondere kwark met muesli met fruit. Bij de koffie kunnen naast brownies ook gezondere haverkoeken worden besteld. Lunches zijn naar keuze onder meer standaard, luxe of duurzaam (vegetarisch). Optioneel zijn smoothies, fruit en salades.

Voor bij de borrel: de geijkte bitterbal, frikandel en loempia of worst met quinoa, tartaar van rode biet en mousse van pompoen met een pesto van spinazie? Ook gerechten van de horecaondernemers van het foodcourt aan de Padualaan 101 en de Spar aan de Heidelberglaan 7 kunnen bij Vitam besteld worden.

Nieuwbouw
Vitam is in 2003 opgericht en verzorgt op 180 plaatsen op Nederland een of andere vorm van catering. Klanten zijn onder meer de Erasmus Universiteit Rotterdam, Hogeschool Zuyd en de Belastingdienst. Het bedrijf is onderdeel van de JHB Group, een holding die ook bedrijven herbergt op het gebied van informatietechnologie en vastgoed.

Cateraar Sodexo blijft tot medio juni de catering en restaurants op de tijdelijke locaties Daltonlaan en Bolognalaan runnen. Dan verhuizen de daar gevestigde instituten naar de nieuwbouw in De Uithof, waar een tweede foodcourt komt. Ook het restaurant op de Padualaan 97 blijft tot die tijd het domein van Sodexo. Onbekend is wie daarna het restaurant gaat uitbaten; de aanbesteding hierover loopt.