Meer bezoekers op de open dag

De open dag van de HU afgelopen zaterdag trok ruim 7300 unieke bezoekers. Dat zijn er 350 meer dan in maart vorig jaar: een stijging van 5 procent. Dat blijkt uit de analyse van de bezoekersaantallen van de afdeling Marketing en Communicatie.

De faculteit Educatie (FE) lijkt een opleving mee te maken. Daar was ten opzichte van vorig jaar 25 procent meer volk over de vloer. Bij Gezondheidszorg alsmede Natuur en Techniek liepen ongeveer 10 procent meer belangstellenden rond. Communicatie en Journalistiek moest zich met 6 procent meer tevreden stellen.

De faculteit Maatschappij en Recht kampt met een inzinking in de opkomst: 25 procent minder dan vorig jaar. Maar dat heeft vooral te maken met de verhuizing van de opleiding pedagogiek van Utrecht naar de HU-locatie in Amersfoort. Dat verklaart meteen de stijging van een kwart bij de HU Amersfoort. En dan blijft over een dipje bij Economie en Management (FEM): 10 procent minder visite.

Bij de gegevens over de faculteiten kan wat ruis zitten. Zo was het registratiesysteem van de bezoekers korte tijd uit de lucht waardoor een beperkt aantal gegevens niet is meegenomen in de cijfers. Daarbij is het waarschijnlijk dat er bij de FEM weinig bezoekers dubbel geteld zijn en bij de FE juist veel. Dat kan de respectievelijke daling en piek bij deze faculteiten wat afvlakken.