Lector in debat met Mark Rutte

Lector Lex van Teeffelen van Hogeschool Utrecht gaat donderdag 23 april in debat met premier Mark Rutte tijdens het jaarcongres van de Vereniging Hogescholen. Het debat gaat over innovatie, groei en werkgelegenheid in het midden- en kleinbedrijf.
UPDATE: het debat gaat niet door. Premier Rutte heeft zich afgemeld vanwege de extra EU-top over de bootvluchtelingen op de Middellandse Zee. De organisatie werkt nog aan een andere invulling van het programma.

Van Teeffelen zou ingaan op de thema’s (familie)opvolging, financiering van het mkb en ‘overnemerschap’: het klaarstomen van de volgende generatie ondernemers voor een bedrijfsovername of -opvolging. Als lector Financieel-Economische Advisering bij Innovatie heeft hij op die gebieden veel onderzoek gedaan. Aan het debat zouden, naast Rutte en Van Teeffelen, een student en docent deelnemen.

Onder de titel 'hbo@work, De arbeidsmarkt van de toekomst’ vindt het jaarcongres van de Vereniging Hogescholen dit jaar plaats in Zwolle. Andere bekende sprekers zijn Hans de Boer (voorzitter van VNO-NCW) en Thom de Graaf (voorzitter Vereniging Hogescholen).

Publiciteit
Van Teeffelen haalde onlangs nog veel publiciteit met zijn onderzoek naar bedrijfsovernames in het mkb en de impact hiervan op de economie.