Lector en collegelid als dj bij Nacht van de Professoren

Wegens het grote succes van vorig jaar vindt Nacht van de Professoren op 20 april weer plaats in EKKO. De muziek wordt op deze avond geheel verzorgd door docenten, onderzoekers en bestuurders  van Hogeschool Utrecht en Universiteit Utrecht. Zij kruipen achter de DJ-booth en mogen de hele avond hun favoriete platen draaien. Nacht van de Professoren is een initiatief van de Utrechtse studentenunie VIDIUS.

Op de avond zullen ook prijzen uitgereikt worden aan de beste (student)bestuurder en beste medezeggenschapper van het jaar, die op basis van internetverkiezingen worden uitgekozen. Van de HU is Niki Wijnen (voorzitter van de sportraad) genomineerd voor de titel bestuurder van het jaar. Niki is dit jaar de enige student van de HU die in aanmerking komt voor een prijs. Vorig jaar waren dit er nog vier. De andere vijf genomineerden zijn studenten van de Universiteit Utrecht. Stemmen op je favoriete medezeggenschapper of studentbestuurder kan nog tot zondag.

Line-up
Erik Puik (lector Microsysteem Technologie aan de HU) en Jan Bogerd (lid van het college van bestuur van de HU) maken deel uit van de veelzijdige line-up. Erik draaide vorig jaar ook op de Nacht van de Professoren. Zijn discohitjes waren zo'n succes dat de organisatie heeft besloten hem dit jaar weer te vragen. Erik was in zijn studententijd al groot fan van disco. Speciaal voor Nacht van de Professoren neemt hij ook dance mee.
De andere HU-vertegenwoordiger, collegelid Jan Bogerd, is ook niet vies van dance. Maar zijn muzieksmaak is heel breed. Op Lowlands ontdekte hij Typhoon, First Aid Kit, Panama, Luke Sital-Singh en Carolina Chocalte Drops.

De andere drie DJ's van de avond zijn docenten Ignace Hooge (psychologie), Marijke Hoogendoorn-Uitslag (diergeneeskunde) en Ali Karatas (promovendus bij bestuurs- en organisatiewetenschap) van de Universiteit Utrecht.