Laurens Vreekamp winnaar Docent van het Jaar

De Docent van het Jaar 2013 is….. Laurens Vreekamp. Hij gaat er zowel met de publieks- als juryprijs vandoor.

Vreekamp (32) is sinds drie jaar docent bij de opleiding communication & multimedia design van de faculteit Communicatie en Journalistiek. Tijdens een minicollege (foto), dat de vijf finalisten moesten geven, bepleitte hij donderdagavond dat ontwerpers hun liefde in alle fasen van het productieproces aan de gebruikers van de producten moeten tonen.
Juryvoorzitter en collegelid Jan Bogerd meldde dat de kwaliteit van de colleges dicht bij elkaar zat. Opvallend was verder het gebruik van uiteenlopende middelen, zoals een whiteboard, digitale varianten en de stem. Winnaar Vreekamp geldt als een docent van de jonge generatie waarvan naar eigen zeggen de brug met de studenten kort is. Zijn reactie: ‘Ja, te gek. Ik draag deze taak met liefde.’

De andere finalisten zijn: Anniek van Doornik (opleiding logopedie van de faculteit Gezondheidszorg), Parviz Samim (sociaal juridische dienstverlening, faculteit Maatschappij en Recht), Martin Moinat (integrale veiligheidskunde, FMR) en Tanja van Mazijk (human resource management, FMR).

Dit jaar was de vijfde keer dat Trajectum en Studium Generale de verkiezing van Docent van het Jaar organiseerden. Studenten van de HU is gevraagd hun favoriete docent te nomineren. De 21 meest genoemden vormden een longlist. Op deze halve finalisten konden studenten stemmen waarop de shortlist met vijf finalisten ontstond.

DE FOTO'S

Klik op de foto voor een vergroting

Klik op de foto's voor een vergroting. Met vlnr: fanatieke aanhang, nerveuze kandidaten, winnend finalist geeft les in liefde en juryvoorzitter Jan Bogerd. (Copyright: Kees Rutten)