Kensington en Typhoon bij deBeschaving

Festival deBeschaving maakt de eerste namen bekend van de line-up. Onder anderen Kensington en Typhoon zullen 27 juni optreden in de Botanische Tuinen.

Ook Sea Change, All the luck in the world, Rondé, Afterpartees en Sue the Night zullen op het podium staan. Het festival vindt een week eerder plaats dan gebruikelijk vanwege de Tour de France die op 4 juli van start gaat in Utrecht.

Dit jaar is het thema Le Grand Day of Art, geïnspireerd door Le Grand Départ, de feestelijke start van de Tour de France. De Botanische Tuinen staan tijdens het eendaags festival in het teken van het parcours, waarin je in verschillende etappes het festivalgevoel kunt ervaren en betrokken raakt bij interactieve experimenten.

Gele ticket
Door een gele ticket te kopen help je deBeschaving om de realisatie van een kindersportcentrum te ondersteunen van het Wilhelmina Kinderziekenhuis en het Jeugdsportfonds, de goede doelen van Le Tour Utrecht.

Deze tickets zijn 2,50 euro duurder dan normale tickets. Het extra bedrag gaat naar de twee goede doelen. De eerste vijftig kopers van de gele tickets krijgen ook toegang tot een backstage-concert tijdens het festival.