Jodelend je hart luchten in nieuwe app

Studenten zoeken elkaar massaal op in de nieuwe campus-app: Jodel. Het lijkt een beetje op het versturen van een Twitterbericht, maar dan zonder persoonsgegevens.

Inschrijven is dus niet nodig. Alleen mensen binnen een straal van tien kilometer kunnen jouw jodelberichtjes lezen. En omdat alles anoniem is, laten sommige jodelende studenten zich van hun meest vunzige kant zien.

Vrijpartijtje
‘Had gisternacht een meid meegenomen en zette een muziekje op voor een vrijpartijtje. Ik koos per ongeluk voor een livealbum waarin werd geapplaudisseerd toen ik na 3 minuten al klaar kwam.’ Kun je toch even je hart luchten, zonder voor schut te staan.

Om de app onder de aandacht te brengen zijn ondertussen flyers verspreid op de Faculteit Communicatie en Journalistiek (FCJ). Daar werd vanmorgen tijdens een hoorcollege uitvoerig over een docent gejodeld.

De app is gratis te downloaden in de Google Play Store en de App Store. Op Android toestellen is Jodel al een half miljoen keer gedownload.