Internationale studenten kanoën over de Utrechtse grachten

Een groep van 25 internationale en Nederlandse studenten dobberde woensdagavond over de Utrechtse grachten. De tocht van twee uur – met gids – was georganiseerd door BuddyGoDutch.

Wat is de beste manier voor buitenlandse studenten om de geschiedenis van Utrecht te leren kennen? Door over de Utrechtse grachten te varen natuurlijk, bedacht BuddyGoDutch, een organisatie die internationale studenten begeleidt. De groep kanoërs bestond uit Italianen, Duitsers, Australiërs, Nederlanders, Chinezen, Vietnamezen en Finnen.

Internationalisering
Het nieuwste magazine van Trajectum gaat voor een groot deel over internationalisering. Met interviews van HU-studenten die een tijdje naar het buitenland gaan, internationale studenten die aan de HU studeren en de top 5 van populaire steden. En meer. Vanaf dinsdag 23 mei in de bakken in de HU-gebouwen en online op www.trajectum.hu.nl.