IJsvrij voor HU-medewerkers en studenten

Studenten en medewerkers van de HU krijgen maandag 11 december vanaf 12.00 uur ijsvrij. Per locatie wordt besloten of het gebouw dicht gaat of niet.

Dat heeft het college van bestuur besloten in verband met de weersomstandigheden van vanmiddag. Het KNMI waarschuwt voor gevaarlijk weer vanaf 12.00 uur, onder meer door sneeuwval.

De activiteiten voor studenten en medewerkes zijn geannuleerd ‘zodat iedereen veilig thuis kan komen’, meldt de hogeschool in een bericht.

Een uitzondering wordt gemaakt voor de landelijke kennistoetsen van ’10 voor de Leraar’ die plaatsvinden op Oudenoord 330.

Oudenoord 330 sluit vanmiddag om 17.00 uur. Per locatie wordt bekeken of de gebouwen gesloten worden en hoe laat.

UPDATE
Ook andere hogescholen sturen studenten en medewerkers naar huis. Bij Avans en Inholland zijn zij vanaf twaalf uur vrij. Eveneens vrijwel alle faculteiten van de Hogeschool van Amsterdam gaan nu dicht, meldt het Hoger Onderwijs Persbureau (HOP).

UPDATE 2
Ook de bibliotheek van de HU op de Padualaan 99 is dicht.

UPDATE 3
De lessen en activiteit gaan dinsdag vooralsnog gewoon door, meldt de HU op Twitter.  Kijk voor de laatste informatie op social media en media van je opleiding, luidt het advies.