Hugenotenprijs 2014 voor Albert, Sjoerd en Tessa

Tessa Reijmerink (student hbo-rechten), huismeester Albert van den Broek (HU Amersfoort, links op de foto) en docent Sjoerd Hania (master Special Educational Needs) hebben tijdens de jaaropening 2014 de Hugenotenprijs gekregen. Ze hebben de afgelopen jaren op een bijzondere wijze bijgedragen aan de doelen van de HU.

Tessa Reijmerink
Studente Tessa Reijmerink heeft naast haar studie een boek samengesteld met portretten van alumni bij hbo-rechten. Dit boek wordt gebruikt bij voorlichting voor aanstaande studenten, omdat het een goed beeld schetst van de beroepsmogelijkheden van deze relatief jonge opleiding. Daarnaast is ze binnen de opleiding bestuurlijk actief.

Albert van den Broek
Huismeester Albert van den Broek werkte jarenlang bij de kleinschalige opleiding creatieve therapie. Hij krijgt de prijs, omdat zijn dienstverlening van dezelfde kwaliteit bleef na de verhuizing naar de nieuwbouw van HU Amersfoort met een paar duizend studenten in plaats van een paar honderd.

Sjoerd Hania
Sjoerd Hania, docent voor de master Special Educational Needs en voorzitter van het College voor Examens van de faculteit Educatie, heeft een belangrijke rol gespeeld bij de borging van de kwaliteit van diploma’s en doet dat door zowel de dialoog aan te gaan als ook knopen door te hakken.

De prijs bestaat uit een ereteken in de vorm van een zoutkristal aan een ketting of in een dasspeld.