Green Office HU opent nieuwe werkplek

Een uitgiftepunt voor een biologische groentetas of een boekenkast in De Uithof voor het delen van boeken: als het aan HU Green Office ligt, komen die er de komende tijd.

De afgelopen maanden heeft het Green team, dat uit zes studenten en een medewerker bestaat, de organisatie ingericht. Op 22 september opent het feestelijk de nieuwe werkplek op Padulaan 97.

Green Office wil duurzaamheid binnen de HU zichtbaar maken en een podium zijn voor groene initiatieven. Het heeft drie pijlers waarop ze hun activiteiten en evenementen richten: people, planet en profit.

De afgelopen jaren zijn er Green Offices van start gegaan bij universiteiten. Ze worden geleid door studenten en ondersteund door de onderwijsinstelling. Doel is de universiteit (en nu ook hogeschool) te verduurzamen en studenten leiderschap en ondernemerschap bij te brengen.

Wie de opening op de HU wil bijwonen op 22 september van 16.00 tot 19.00 kan zich aanmelden.