Gemeente Utrecht, HU en universiteit werken samen

Foto: Technical Trainers College

De gemeente Utrecht, de HU en Universiteit Utrecht gaan samenwerken rondom ICT-projecten. HU-studenten werken aan projecten voor de gemeente en medewerkers van de gemeente kunnen bij de UU promoveren.

De gemeente Utrecht en de HU zijn een project gestart waarbij studenten van de hogeschool werken aan zes trajecten rond ‘datagedreven sturing’: beleid maken door slim gebruik van data-informatie.

Pascal Ravesteijn, lector Procesinnovatie en informatiesystemen van de HU, zegt in een persbericht: ‘In verschillende projecten wordt gekeken hoe een specifieke technologie kan worden toegepast om processen binnen de gemeentelijke organisatie beter te laten verlopen of om de dienstverlening naar burgers te optimaliseren.’

Medewerkers van de gemeente kunnen twee dagen per week promotieonderzoek verrichten onder begeleiding van het departement Informatica van de universiteit.