Foodnote: krekels, muskusratten en debat

Nog tot 17 september kun je naar het Foodnote Festival aan de Genèvelaan in De Uithof. Met  uiterst originele en zelfs omstreden foodtrucks, maar ook met lezingen, optredens en workshops (waaronder een van de HU).

Plantaardige snacks, burgers gemaakt van krekels en ‘babes coffee’ van voormalige anesthie-medewerksters: je vindt het op het Foodnote festival. Ook de Keuken van het Ongewenste Dier staat er, met stadsduif, muskusrat en een kroketje Schipholgans. Dat leidde al tot vragen van de Partij voor de Dieren Utrecht aan de gemeente: mag dat wel volgens de Wet Natuurbescherming? En bestaat dat eigenlijk wel: een ongewenst dier?

HU Paneldiscussie
Onbedoeld lijken de vragenstellers precies te doen wat de festivalorganisatoren willen:  mensen aan het denken zetten over de producten die ze eten. Dat doet Foodnote verder met een programma waarin’ voedsel op reis naar de toekomst’ het belangrijkste thema is.

Daarbij hoort een paneldiscussie op 13 september om 16 uur, georganiseerd door Green Office van de HU. Studenten van Hogeschool Utrecht gaan de discussie met elkaar aan over hun eigen en elkaars eetpatronen. Één vleeseter, één vegetariër en één veganist. Ze beloven een gesprek op het scherpst van de snede.