Enkele dagen extra voor kandidaten medezeggenschap

Studenten en medewerkers die zich kandidaat willen stellen voor een van de medezeggenschapsraden of opleidingscommissies, krijgen daar enkele dagen extra voor.

Aanvankelijk sloot de periode op zondag 20 april, maar nu kan eenieder zich tot en met woensdag 23 april aanmelden op www.verkiezingen.hu.nl. Als reden voor de verlenging worden de paasdagen op en rond aanstaand weekend genoemd.

Voortgangsmonitor
Die extra dagen zijn wellicht hard nodig om mensen over de streep te trekken zich te kandideren. Want volgens de voortgangsmonitor (pdf) had zich gisteren nog maar eenderde van de benodigde medezeggenschappers laten registreren. Van de 524 zetels in Hogeschoolraad, faculteitsraden, opleidingscommissies en Personeelsraad waren er slechts 187 gevuld.

Leden van de Vereniging MUST en anderen zetten zich dit jaar hard in om voldoende kandidaten te krijgen. In de hal van de faculteit Communicatie en Journalistiek werd vandaag een ijscokar binnengereden en gratis ijsjes uitgedeeld (foto). Afgelopen weekend werden kleurrijke slogans en leuzen op de stoepen van de faculteiten gekalkt. En mysterieuze figuren in strakke morphsuits deelden flyers uit op de faculteiten.