Eén HU’er bij eerste tien Student & Starter

De kandidatenlijst van de nieuwe Utrechtse politieke partij Student & Starter is bekend. De eerste HU’er staat op nummer 7: student journalistiek Jeroen van Zanten (25, foto).

Lijsttrekker is oprichter Steven Menke (24), student aan de Universiteit Utrecht (UU) en de Universiteit voor Humanistiek (UvH). De tweede plaats wordt bezet door Victor Jansen Schipper (24), beleidsmedewerker FNV Jong, terwijl de derde plek is vergeven aan pr-manager en freelance tekstschrijver Karin Broeksma (28).

Starters
Van de eerste tien kandidaten studeren er drie aan de UU, twee aan de UvH en één aan de HU. Drie ervan zijn starters op de arbeidsmarkt. Sommigen volgen twee studies terwijl één persoon de studie combineert met een baan.

Op de lijst met overige kandidaten staan op plaats 11 en 12 respectievelijk HU-studenten Vera Korkers (25, maatschappelijk werk en dienstverlening) en Marleen Stoker (21, journalistiek). De rest wordt ingenomen door vier studenten van de UU, twee van de UvH, één van de Vrije Universiteit en één van de Universiteit Twente.

Nieuwe kandidaten
Student & Starter is een van de nieuwe partijen die 19 maart in Utrecht meedoen met de verkiezingen van de gemeenteraad. Zowel mensen die actief waren bij de oprichting van de partij alsmede nieuwe kandidaten kwamen in aanmerking voor een plek op de lijst.