Duurzaamheidsdag: zonnepanelen en e-bikes

Op maandag 10 oktober is het Duurzaamheidsdag. Op deze dag roept De Uithof zich uit tot het grootste zonnepark van Utrecht én kondigt het een e-bike-actie aan voor medewerkers. Een dag later houdt de HU een eigen Duurzaamheidsdag.

Met achtduizend zonnepanelen heeft dit gebied het grootste oppervlak aan zonnepanelen in Utrecht. De HU, UMC Utrecht en Universiteit Utrecht willen met hun investeringen in zonne-energie een voorbeeld zijn voor medewerkers en studenten, zo laten de drie partijen weten in een persbericht.

Tegelijkertijd kondigen diezelfde drie partijen een speciale e-bike-actie aan: medewerkers die de auto laten staan en met een nieuwe e-bike komen, kunnen maximaal 750 euro bij elkaar fietsen. Vanuit de HU kunnen maximaal vijftig medewerkers meedoen, die zich voor 31 december moeten opgeven.

Duurzaamheid aan de HU
Op dinsdag 11 oktober kan iedereen een e-bike uittesten aan de Cambridgelaan, tussen 11 en 15 uur. Daarnaast houdt de HU een Duurzaam Doen Dag, met een compleet programma. Daarop is onder andere de mogelijkheid om in dialoog te gaan met collegelid Anton Franken over duurzaamheid aan de HU.