College gaat honderd dagen op tour

Het college van bestuur gaat een tour van honderd dagen maken om te spreken met mensen van binnen en buiten de HU. Eind november of begin december wil het college ‘knopen doorhakken’ op een aantal actuele onderwerpen.

Dat maakte collegevoorzitter Jan Bogerd woensdagmiddag 2 september bekend tijdens en vergadering van de Hogeschoolraad (HSR). Deze bijeenkomst stond in het teken van een kennismaking van de nieuwe studentleden met Jan Bogerd, sinds 1 september de nieuwe collegevoorzitter, en collegelid Anton Franken.

Profilering
Een van de zaken die onder de loep wordt genomen, is de inhoudelijke profilering van de hogeschool. De HU heeft bijvoorbeeld praktijkgericht onderzoek hoog in het vaandel staan maar dit kan nog wel wat aanscherping gebruiken, stelde Bogerd. Een afgeleide hiervan is de vraag met welke externe partners de HU intensief gaat samenwerken.

Een derde onderwerp waar het college zich over buigt is de organisatieontwikkeling: hoe gaat het bijvoorbeeld verder met de ontwikkeling van teams. Die moeten een meer centrale rol in de organisatie krijgen, waardoor er meer professionele ruimte voor docenten ontstaat.

Social media
Het college wil tijdens de toer binnen de hogeschool gesprekken voeren met onder meer docenten, lectoren en de HSR, social media inzetten en bijeenkomsten met een vrije inloop organiseren.

Foto: vergadering van de Hogeschoolraad tijdens een pauze.