Blogs

Blog
27.11.2014

Mag een stagiair verdienen?

Soms worden stagiairs uitgeknepen.
    Blog
    26.11.2014

    De kenniseconomie komt echt

    Ook in Engeland wil men statusverhoging van lesgevers.
      Blog
      25.11.2014

      Nieuws blijft maar komen

      Van kranten, mooc's tot objectieve journalistiek
      Blog
      24.11.2014

      Reactie

      Alleen maar zeiken heeft niet mijn voorkeur.
        Blog
        18.11.2014

        Jeugdjournaal

        Krijgt onze jeugd wel een evenwichtig beeld als ze achter de buis zitten?
        Blog
        16.11.2014

        Jetje Bussemaker schrijft

        Strookt wat Bussemaker in fd zegt wel met de werkelijkheid?
          Blog
          15.11.2014

          Jeugdjournaals in de wereld

          Objectieve nieuwsvoorziening voor de jeugd is essentieel
            Blog
            14.11.2014

            Gala van de Wetenschap

            Niet 't populariseren maar de 'verdijkgraving' van de wetenschap
              Blog
              13.11.2014

              Positief schoolklimaat

              We lopen graag achter leiders, goeroes, apostelen en profeten aan.
                Blog
                13.11.2014

                Verslaafden op het kerkhof

                De prachtige jungle en de verslaafden op het kerkhof: nee, Suriname is niet te vergelijken met Nederland.

                  Blog
                  20.03.2012

                  Plezier terug in het onderwijs

                  Ik vind het een voorrecht dat ik op allerlei schooltypen les heb gegeven en daardoor ervaring op heb kunnen doen met verschillende lesmethoden, schooltypen en leerlingen, later ook studenten. Eén van mijn principes was (en is nog steeds) om de leerlingen met plezier naar school te laten gaan. Als ze dat doen, is al veel gewonnen, want dan zijn ze automatisch gemotiveerder en nemen makkelijker nieuwe stof op.

                  Ga je niet met plezier naar school en wil je liever spijbelen dan kennis op doen, dan haal je niet het optimale uit je schooltijd. Faciliteren moet de overheid doen. In eerste instantie in een goed geoutilleerd gebouw en materialen, die door de docenten (de laatste jaren professionals genoemd) vormgegeven en gekozen moeten worden.

                  De staatssecretaris van onderwijs werpt daarentegen alleen maar drempels op en zorgt ervoor dat de helft van de studenten slecht slaapt en ruim de helft extreme frustraties heeft, wat komt uit het Tajectumonderzoek onder 5497 studenten. Maar liefst 40% heeft last van grote stress, wat niet bevorderlijk is voor uitstekende schoolprestaties. Wil je die wel, dan moet je zorgen dat studenten met plezier hun studie kunnen doen. Ook weer niet te veel, want je bent wel op school/universiteit om wat op te steken.

                  reageer >>

                  You are here