Blogs

Blog
29.07.2014

Wie is er schuldig?

Is de verleiding soms te groot om op een knopje te drukken?
    Blog
    28.07.2014

    KUT

    Aan welke synoniemen denk jij bij het woordje kut?
      Blog
      27.07.2014

      Verplichte nationale empathie?

      Wil iedereen wel verdriet delen met zovelen?
        Blog
        26.07.2014

        Van basisbeurs naar leenstelsel

        Studeren wordt vanaf 2015 weer duurder
        Blog
        25.07.2014

        God of Allah of Niets

        Fanatici lijken moeilijk te stoppen in aandacht en macht.
          Blog
          24.07.2014

          Nederland rouwt

          Hoe dichterbij des te intenser de rouw
            Blog
            23.07.2014

            Meer Engelstaligonderwijs?

            Proefschriften en master theses in het Engels; hoe gaat dit bij de HU?
              Blog
              22.07.2014

              Mag bloot prikkelen?

              Bloot blijft aantrekkingskracht hebben, ook op jongeren
                Blog
                21.07.2014

                Invloed seksuele mediacontent

                Komt er steeds meer bloot in videoclips, of valt 't mee?
                  Blog
                  20.07.2014

                  Salaris Geri Bonhof

                  Waar is de macht van 35000 studenten en 3500 medewerkers

                    Blog
                    20.03.2012

                    Plezier terug in het onderwijs

                    Ik vind het een voorrecht dat ik op allerlei schooltypen les heb gegeven en daardoor ervaring op heb kunnen doen met verschillende lesmethoden, schooltypen en leerlingen, later ook studenten. Eén van mijn principes was (en is nog steeds) om de leerlingen met plezier naar school te laten gaan. Als ze dat doen, is al veel gewonnen, want dan zijn ze automatisch gemotiveerder en nemen makkelijker nieuwe stof op.

                    Ga je niet met plezier naar school en wil je liever spijbelen dan kennis op doen, dan haal je niet het optimale uit je schooltijd. Faciliteren moet de overheid doen. In eerste instantie in een goed geoutilleerd gebouw en materialen, die door de docenten (de laatste jaren professionals genoemd) vormgegeven en gekozen moeten worden.

                    De staatssecretaris van onderwijs werpt daarentegen alleen maar drempels op en zorgt ervoor dat de helft van de studenten slecht slaapt en ruim de helft extreme frustraties heeft, wat komt uit het Tajectumonderzoek onder 5497 studenten. Maar liefst 40% heeft last van grote stress, wat niet bevorderlijk is voor uitstekende schoolprestaties. Wil je die wel, dan moet je zorgen dat studenten met plezier hun studie kunnen doen. Ook weer niet te veel, want je bent wel op school/universiteit om wat op te steken.

                    reageer >>

                    You are here