250 nieuwe studio’s voor studenten in Leidsche Rijn

In Leidsche Rijn komen 250 studio’s met een oppervlakte van tussen de 23 en 48m2. Naar verwachtingen worden de woningen van ontwikkelaar Sustay in November 2018 opgeleverd. Het flatgebouw, waarin studenten zullen gaan wonen, wordt zes verdiepingen hoog.

In de nieuwe woonflat komen compleet gemeubileerde microliving studio’s: alle voorzieningen op een klein oppervlakte. Het flatgebouw wordt gerealiseerd door Camelot Real Estate en Sustay: de ontwikkelaar van duurzame, betaalbare en comfortabele huurwoningen. In de plint van het nieuwe gebouw zullen ook een aantal commerciële ruimtes komen. Op dit moment is de bouw van de tweede verdieping afgerond.

Camelot heeft al eerder in Amsterdam, Delft, Arnhem, Leiden en Eindhoven soortgelijke projecten gebouwd bedoeld voor studenten. In Leidsche Rijn zal de woonflat vermoedelijk de naam Camelot Campus 030 gaan dragen.